دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

در حالی که راننده‌‌ها به دنبال هر تخلف رانندگی گاهی روزی چندین و چندبار جریمه می‌شوند اما این پیاده‌ها هستند که در حاشیه امنیت قرار دارند و هر قدر هم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند به اصطلاح هیچ‌کس نمی‌تواند به آنها بگوید بالای‌ چشمتان ابروست.

بسیاری از عابران پیاده همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید با آرامش وسط خیابان از کنار خودرو‌ها لایی‌ می‌کشند، چراغ قرمز عابر را رد می‌کنند، گاهی نیز به سوت پلیس سر چهار‌راه‌ها توجه نکرده و به حرکت خود ادامه می‌‌دهندو در محدوده‌های خارج از خط‌عابر پیاده‌ نیز گاهی یکباره وسط خیابان و جلوی خودرو‌ها سبز می‌شوند.

شاید این روز‌ها باید ضرب‌المثل «‌سواره از پیاده‌ خبر نداره» را برعکس هم گفت، زیرا گاهی نیز این پیاده‌ها هستند که از سواره‌ها خبر ندارند و شرایط رانندگی را در نظر نمی‌گیرند. شاید بهتر باشد برای عابران متخلف نیز مانند کشور‌های دیگر جریمه‌هایی در نظر گرفته شود.

حرفه؛ خرابکار

در حالی که برخی مکانیک‌های خودرو به‌اصطلاح از صدای اگزوز هم نقص فنی خودرو را حدس می‌زنند برخی دیگر به‌جای تعمیر، هزار و یک ایراد دیگر به مشکلات فنی خودرو اضافه می‌کنند.

این دسته از مکانیک‌ها زبان‌شان برای گفتن بلد‌نیستم، قطعه‌اش را ندارم یا  تعمیر این خودرو کار ما نیست نمی‌چرخد و بنابراین برای گرفتن اجرت هم که شده چنانچه شاتل فضایی را هم برای تعمیر پیش آنها  ببرید بادی به غبغب انداخته و دست به آچار می‌شوند. حال آنکه دنیای مدرن امروزی رو به تخصصی‌شدن گذاشته و مکانیک‌های متخصص فقط تعمیر بخشی از خودرو را به عهده می‌گیرند و ادعای همه‌فن حریفی هم ندارند.

نگهداری از پله‌های برقی

نصب پل‌های عابری که دارای پله‌برقی هستند رضایت‌مندی بسیاری از شهروندان را در پی داشته ‌است. با وجود این پل‌ها، افراد می‌توانند با داشتن حتی کلی بار مانند بارهایی که از میادین تره‌بار خریداری کرده‌اند به‌راحتی از روی خیابان‌ها، چهارراه‌ها و میادین سطح شهر عبور کنند.

اما نباید یادمان برود که هرچیزی که درون شهر احداث می‌شود از سرمایه‌های خودمان است. در گذشته صندلی چرمی و ابری اتوبوس‌ها از دست بعضی افراد در امان نبود و هر روز شاهد کنده‌شدن قسمتی از آنها بودیم اما گویا با پلاستیکی‌شدن این صندلی‌ها، این عمل به لاستیک نوار روی پله‌برقی‌ها سرایت کرده است.

شاید کنده‌‌شدن این لاستیک‌ها صدمه چندانی به کیفیت فنی  این دستگاه‌ها وارد نکند ولی دست‌کم باعث زشت شدن‌شان می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد باید پیام دیگری مبنی بر نکندن لاستیک پله‌برقی‌ها را هم علاوه بر ندویدن روی آنها به پیام‌های نگهداری ازپله‌های برقی اضافه کنیم.

فقط جاسیگاری

برخی خانم‌های خانه‌دار عادت دارند برای اینکه در تیررس زبان مادر شوهر قرار نگیرند فقط محل رفت و آمد وی به خانه را حسابی برق بیندازند اما در مقابل، برخی آقایان وجود دارند که هر روز فقط جا‌سیگاری خودرو را خالی می‌کنند و اگر وقت کنند چند سال  یکبار ( آن هم برای رفتن به خواستگاری) سری به کارواش می‌زنند.

برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در خوشبینانه‌ترین موقعیت، به نظر می‌رسد راننده این خودرو نگران این موضوع بوده که شوینده‌های شیمیایی تاثیر بدی روی رنگ خودرو بگذارند.

جالب اینجاست که هیچ‌ بچه بازیگوشی هم رغبت نکرده روی آن جمله «لطفا مرا بشویید» را بنویسد.از سوی دیگر شاید یکی از ما به‌عنوان مسافر روی صندلی‌هایی بنشینیم که راننده‌ این خودرو روی آنها از حلب 5‌کیلویی روغن خوراکی تا واسکازین و والوالین گذاشته است.

کد خبر 110171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز